default img
Personal Loans > New York > Ronkonkoma > United Check Cashing

United Check Cashing Portion Rd, Ronkonkoma

Check cash
3.8
default imgdefault imgdefault imgdefault imgdefault img
(10)
+1 631-738-7070
http://www.unitedcheckcashing.com/
600 Portion Rd #17, Ronkonkoma, NY 11779, United States
Monday11AM–6:30PMCLOSED
  • Monday11AM–6:30PM
  • Tuesday11AM–6:30PM
  • Wednesday11AM–6:30PM
  • Thursday9AM–6:30PM
  • Friday9AM–6:30PM
  • Saturday9AM–3PM
  • SundayClosed

Services

  • Bill Paying
  • Business Check Cashing
  • Payday Loans
  • Tax Refund Check Cashing
  • Buy Gift Cards
  • Credit Card
  • Fax Services
  • Financial Services
  • Phone Cards
  • Prepaid Debit Cards
  • Tax Preparation

Apply for Your Loan within Minutes!

Reviews

3.8 stars based on 10 reviews

  • H

    Hassan Hayat
    5

    The ladies at the window are always smiling, great to converse with and always provide quick service ! Very knowledge and able to answer questions regarding the services they provide! Not to mention the store is nice and clean! Highly recommend!

  • J

    Justin Owens
    1

    Can i tell you THE OWNER is 1. Always here 2. Absolutely will find any reason to NOT cash your check 3. Incredibly rude Save yourself the trouble and head anywhere else. Ive made the mistake of suffering insult here twice despite having positive NYS ID Disclosing the amount of a "customer's" check online is incredibly rude no? I wont waste anymore of my time with this place i went to Payomatic in medford where they cash checks as advertised.

    Response from the owner

    Hello Justin, I have reviewed the situation you are reviewing about. 1. The teller whom you had the transaction with was the owner herself. We are a proud family owned business. 2. Our business is to cash checks, we do our best to cash customers checks unfortunately, like your case we are not able to sometimes. There are several reasons why this could happen. In your particular situation you had a $15 check that was already endorsed. Mr.Fydelity, we have a policy that we cannot accept previously endorsed checks. This policy is in place because of mobile deposit scammers, whom try to cash previously deposited checks. It has happened before and that is why the policy has been placed. We have had that policy since 2015. There are also several signs that are placed throughout the lobby informing customers of said policy. If the teller cannot see you sign the check than he/she cannot proceed with the transaction. We appreciate you having a proper NYS ID, however in your case, the transaction could not be done was the endorsement and not the ID. 3. I apologize if you feel that the teller was rude to you in any way. We try to make each transaction run as smoothly as possible and we want to keep our customers happy. All our tellers are upstanding individuals and try to give the best possible service to our customers. If you have any questions regarding this policy or any others please stop by or give us a call at 631-738-7070. Thank you for your review, we pride ourselves in having honest reviews. Your accusation about "they are likely friends and family" is false; you should not post false accusations based of emotions. We believe having honest reviews help our business grow. We encourage positive criticism. Again, thank you for leaving a review. - United Check Cashing

  • R

    Reet Mehra
    5

    I’ve been coming to this check cashing place for the last 10 years and everytime I come to this place, I’m treated with the upmost respect. I don’t understand why people are belittling the fact that the lady behind the counter is rude when it’s the complete opposite. Coming to this place is beyond a privilege and my whole family comes to this place and we’re treated like we’re apart of their family as well.

  • J

    Jennifer Piropato
    5

    The family that runs this company are very respectable, friendly, customer-oriented. I have been coming to this location for a few years now and every experience has been a positive one.

  • J

    Joel Perez Sr.
    1

    Stay away from this establishment. The woman working on Monday, February 13, 2017 after 5 PM .... She interrogated me to cash a $500 check when I already handed my paystub and New York State ID???? Very unprofessional

    Response from the owner

    Hello Eny Kingz, I want to give my apologies for how you feel. I want to let you know that every United Check Cashing employee is kind to our customers because when your'e happy, we're happy. I assure you 25 years in the check cashing business that we are very legitimate. We have set company guidelines on how to get a check verified. Each check we receive we have to scan and see if it is in our data base and if it does not come up, we have to get it verified, which is what your'e referring to "interrogation". We appreciate you having your NYS Photo ID and pay-stub but most times that is not enough to get checks verified. We look through the NYS Department Of Corporations database, sometimes we even have to make phone calls. It is a process, which once completed the next time a customer comes with that particular company check, they do not have to go through again. If you have any more questions please give us a call. Again sorry for any inconvenience. - United Check Cashing

  • K

    Ken Noreika
    5

    I've been using this location for nearly two years. The employees here are very nice.

  • F

    Florence DeBenedictis
    1

    Extremely rude service if you want to be verbally belittled by all means give them your money

  • N

    Nina Perez
    5

    Excellent service & very friendly women behind the glass. They go out of their way to help you

  • I

    Immi Chaudhry
    5

    Great customer service and incredibly friendly staff. Will definitely continue to come here in the future.

  • M

    Michael Casado
    1

    What a rude place. I hate the feeling When you walk into a business And they are so disrespectful. Bad all around Experience.

    Response from the owner

    Michael you should not be posting false reviews based off of your emotions. The owner had tried verifying your check. As soon as she asked you one question it was like the end of the world for you. You clearly didn't want to provide us with any information which would guide us into the verification process of your check. It downright seemed like you were the one who was having a bad day and you took it out on the wrong person.

Personal Loans in Your Area of Ronkonkoma